Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Nieuwsbericht

  1. Ouders ondersteunen ouders via Lotgenotencontact

    Nieuwsbericht
     - 

    Gedupeerde ouders die het fijn vinden om eens met andere gedupeerde ouders te praten kunnen sinds kort terecht bij Lotgenotencontact. Lotgenotencontact is te bereiken via de Lotgenotenlijn of hun website. Lotgenotencontact helpt ouders. En ze...

    Categorie
  2. Hulp bij aanmelding is gratis

    Nieuwsbericht
     - 

    Er bereiken ons berichten over tussenpersonen die tegen betaling helpen bij het aanmelden voor een regeling zoals voor huurtoeslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget.

    Categorieën
  3. Tegenspraak: wat UHT moet horen om te helpen

    Nieuwsbericht
     - 

    UHT is er voor de gedupeerde gezinnen. Hun stem is dan ook een belangrijk onderdeel in het herstel. Wat zijn hun ervaringen? Wat hebben zij nodig? Maar vooral: Wat mogen wij zeker niet negeren? Tegenspraak...

    Categorie
  4. "Doorlooptijden zo kort mogelijk maken"

    Nieuwsbericht
     - 

    Deze maand heeft de Bezwaarschriftenadviescommissie een coördinerend voorzitter gekregen: Erik Visser. Tot nu toe waren er wel 3 voorzitters, die de hoorzittingen leiden, maar nog geen coördinerend voorzitter. “Voor het oplossen van zaken is een...

    Categorie
  5. Compensatie heeft geen invloed op andere toeslagen

    Nieuwsbericht
     - 

    Als iemand geld ontvangt in het kader van herstel, dan geeft de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) dit automatisch door aan Toeslagen. 

    Categorie
  6. De mensen van UHT: serviceteammedewerker Ivar

    Ivar de Haan, medewerker van het Serviceteam gedupeerden Kinderopvangtoeslag
    Nieuwsbericht
     - 

    Wie zijn de mensen die bij de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen werken? In korte video's stellen enkele medewerkers zich voor. In deze video stelt Ivar de Haan, medewerker van het Serviceteam Herstel Toeslagen, zich voor. Let...

    Categorie
  7. De voortgangsrapportages helpen ons heel zorgvuldig te zijn

    Nieuwsbericht
     - 

    Elke 2 maanden houden we de Tweede Kamer met een voortgangsrapportage op de hoogte van de hersteloperatie voor ouders die slachtoffer geworden zijn van de problemen met de kinderopvangtoeslag. Dit lijkt een wollig beleidsdocument waar...

    Categorie
  8. Persoonlijk contact met aanmelders zonder kinderen en zonder kinderopvangtoeslag

    Nieuwsbericht
     - 

    We nemen persoonlijk contact op met deze aanmelders, om te controleren of de informatie in onze systemen juist is.

    Categorie
  9. “Ik voelde dat ze me zagen. Ik kreeg erkenning.” Hoe we aan herstel werken samen met partners, zoals gemeenten

    Nieuwsbericht
     - 

    Dag in dag uit werken er achter de schermen honderden mensen hard om gedupeerde ouders te helpen. De situatie is ingewikkeld en herstel kost heel veel tijd, maar opgeven is geen optie. We willen ouders...

    Categorie
  10. “Wennen aan de nieuwe organisatiecultuur”

    Nieuwsbericht
     - 

    “De herstelorganisatie is niet te vergelijken met de reguliere Belastingdienst”, zegt de 22-jarige Marco. Hij begon 3 jaar geleden bij de Belastingtelefoon en vervult nu verschillende functies binnen de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT). “Het is...

    Categorie