Bent u ontevreden of is iets nog onduidelijk?
Wilt u weten wat u dan kan doen? Beantwoord de vragen en check of u bezwaar moet maken of dat wij u op een andere manier kunnen helpen.
Bent u ontevreden of is iets nog onduidelijk?
Waar bent u ontevreden over?
Ik ben ontevreden over de voorlopige beslissing van de integrale beoordeling.
Na de integrale beoordeling ontvangt u een voorlopige beschikking met de voorlopige beslissing. Deze beschikking is nog niet definitief.
Dit is hét moment om te reageren als u het niet eens bent met de uitslag. Of als u vragen hebt. Standaard krijgt u 2 weken bedenktijd voor het indienen van uw zienswijze.
Hebt u meer bedenktijd nodig? Dan kunt u dat aangeven bij uw persoonlijk zaakbehandelaar.
Ik mis (stukken in) mijn dossier.
Mist u stukken in uw dossier? Of wilt u uw dossier inzien? Dan kunt u uw ouderdossier opvragen bij uw persoonlijk zaakbehandelaar.
Ik ben ontevreden over de uitslag van de Commissie Werkelijke Schade.
Bent u het niet eens met de uitslag van uw verzoek om aanvullende schade, neem dan contact op met uw contactpersoon bij de Commissie Werkelijke Schade.
Begrijpt u de uitslag, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.
Meer over klacht indienenVindt u na de uitleg nog steeds dat de Commissie Werkelijke Schade een fout heeft gemaakt? Dan kunt u bezwaar maken.
Meer over bezwaar maken
Ik ben ontevreden over de definitieve beschikking van de integrale beoordeling.
Waarom bent u ontevreden?
Ik begrijp de compensatieberekening niet.
U kunt dit doen:
Lees de uitleg en bekijk de video over de compensatieberekening op onze website.
Bekijk de videoNeem contact op met uw persoonlijk zaakbehandelaar. Die legt de berekening graag nog eens voor u uit.
Begrijpt u na de uitleg de berekening, maar bent ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.
Meer over klacht indienen
Ik ben het niet eens met de uitslag.
U kunt dit doen:
Als u vindt dat de uitslag niet klopt, neem dan contact op met uw persoonlijk zaakbehandelaar.
Begrijpt u de uitslag, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.
Meer over klacht indienenVindt u na de uitleg van uw persoonlijk zaakbehandelaar nog steeds dat wij een fout hebben gemaakt? Dan kunt u bezwaar maken.
Meer over bezwaar maken
Ik ben het niet eens met de hoogte van de compensatie. Of de berekening van de compensatie.
U kunt dit doen:
Bent u het niet eens met hoogte van de compensatie? Of de berekening van de compensatie? Neem dan eerst contact op met uw persoonlijk zaakbehandelaar.
Klopt de berekening, maar vindt u dat u meer schade hebt dan het geld dat u van ons krijgt? Dan kunt u een verzoek voor aanvullende compensatie indienen bij één van de aanvullende schaderoutes.
Meer over schaderoutesBegrijpt u de berekening, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.
Meer over klacht indienen
Ik ben ontevreden over de noodvoorziening.
Waarom bent u ontevreden?
Als u vindt dat u wel voldoet aan de voorwaarden voor de noodvoorziening, neem dan contact op met ons Serviceteam.
Contact opnemenBegrijpt u de uitleg, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.
Meer over klacht indienenVindt u na de uitleg van het Serviceteam nog steeds dat wij een fout hebben gemaakt? Dan kunt u bezwaar maken.
Meer over bezwaar maken
De noodvoorziening is een eenmalige gift aan ouders van maximaal € 750. Het bedrag kan ook lager zijn dan € 750 en is afhankelijk van uw situatie.
Hebt u hier vragen over? Neem dan contact op met het Serviceteam.
Ik ben ontevreden over de kindregeling.
Waarom bent u ontevreden?
Als u vindt dat wij een onjuiste beslissing hebben genomen, neem dan contact op met ons Serviceteam.
Contact opnemenBegrijpt u de beslissing, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.
Meer over klacht indienenVindt u na de uitleg van het Serviceteam nog steeds dat wij een fout hebben gemaakt? Dan kunt u bezwaar maken.
Meer over bezwaar maken
De geldbedragen van de kindregeling zijn wettelijk vastgelegd. Wij moeten ons houden aan deze geldbedragen. En mogen hier niet van afwijken.
Hebt u hier vragen over, neem dan contact op met ons Serviceteam.
Ik ben ontevreden over de ex-toeslagpartnerregeling.
Waarom bent u ontevreden?
Als u vindt dat wij een onjuiste beslissing hebben genomen, neem dan contact op met ons Serviceteam.
Contact opnemenBegrijpt u de beslissing, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.
Meer over klacht indienenVindt u na de uitleg van het Serviceteam nog steeds dat wij een fout hebben gemaakt? Dan kunt u bezwaar maken.
Meer over bezwaar maken
Het geldbedrag van de ex-toeslagpartnerregeling is wettelijk vastgelegd. Wij moeten ons houden aan dit geldbedrag. En mogen hier niet van afwijken.
Het is nog niet bekend of er een regeling komt als u meer schade hebt dan € 10.000.
Hebt u hier vragen over, neem dan contact op met ons Serviceteam.
Nabestaandenregeling voor overleden kinderen
Waarom bent u ontevreden?
De geldbedragen van de nabestaandenregeling voor overleden kinderen van gedupeerde ouders zijn wettelijk vastgelegd. Wij moeten ons houden aan deze geldbedragen. En mogen hier niet van afwijken.
Hebt u hier vragen over? Neem dan contact op met uw persoonlijk begeleider nabestaanden.
U kunt in bezwaar gaan
Bezwaar maken betekent dat u ons de opdracht geeft om nog een keer goed te kijken naar een beslissing die wij namen.
U kunt zelf bezwaar maken of iemand machtigen.
U kunt ook hulp krijgen van een advocaat. Deze hulp is gratis.
-
Bezwaar maken
U dient uw bezwaar in.
UHT neemt daarna contact met u op.
U ontvangt binnen 10 werkdagen een ontvangstbevestiging per post van UHT.
UHT stuurt na een maand uw bezwaardossier op.
-
Wachten
De wachttijd is op dit moment helaas vaak lang. We doen er alles aan om u zo snel en goed mogelijk te helpen.
Hebt u tijdens de wachttijd vragen? Of ervaart u problemen? U kunt altijd terecht bij ons Serviceteam via telefoonnummer 0800 - 2 358 358 (gratis) of via de chat.
-
Behandeling bezwaar
De bezwaarbehandelaar neemt contact op met u, uw gemachtigde of uw advocaat als wij uw bezwaar gaan behandelen.
U ontvangt een beschouwing op uw bezwaar integrale beoordeling. Een beschouwing is de mening van UHT over uw bezwaar.
Als u dat wilt, is er daarna een gesprek over uw bezwaar. Dit noemen wij het hoorgesprek. Wij horen dan graag uw kant van het verhaal.
-
Besluit van UHT
U ontvangt het besluit op uw bezwaar aangetekend per post en op verzoek digitaal.
Nabestaandenregeling voor overleden ouders
Waarom bent u ontevreden?
Niet gevonden wat u zocht?
We doen ons best om bij elke situatie een uitleg te geven. Staat uw situatie er niet tussen? Neem dan contact op met uw persoonlijk zaakbehandelaar of het Serviceteam op 0800 - 2 358 358 (gratis) of via de chat.