Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Bent u ontevreden of is iets nog onduidelijk?

Wilt u weten wat u dan kan doen? Beantwoord de vragen en check of u bezwaar moet maken of dat wij u op een andere manier kunnen helpen.

Bent u ontevreden of is iets nog onduidelijk?

Waar bent u ontevreden over?

Een andere herstelregeling, namelijk

Ik ben ontevreden over de voorlopige beslissing van de integrale beoordeling.

Na de integrale beoordeling ontvangt u een voorlopige beschikking met de voorlopige beslissing. Deze beschikking is nog niet definitief.

Dit is hét moment om te reageren als u het niet eens bent met de uitslag. Of als u vragen hebt. Standaard krijgt u 2 weken bedenktijd voor het indienen van uw zienswijze.

Hebt u meer bedenktijd nodig? Dan kunt u dat aangeven bij uw persoonlijk zaakbehandelaar.

Meer over zienswijze indienen

Ik mis (stukken in) mijn dossier.

Mist u stukken in uw dossier? Of wilt u uw dossier inzien? Dan kunt u uw ouderdossier opvragen bij uw persoonlijk zaakbehandelaar.  

Ik ben ontevreden over de uitslag van de Commissie Werkelijke Schade.

  • Bent u het niet eens met de uitslag van uw verzoek om aanvullende schade, neem dan contact op met uw contactpersoon bij de Commissie Werkelijke Schade.

  • Begrijpt u de uitslag, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.

    Meer over klacht indienen
  • Vindt u na de uitleg nog steeds dat de Commissie Werkelijke Schade een fout heeft gemaakt? Dan kunt u bezwaar maken.

    Meer over bezwaar maken

Ik ben ontevreden over de definitieve beschikking van de integrale beoordeling.

Waarom bent u ontevreden?

Ik begrijp de compensatieberekening niet.

U kunt dit doen:

  • Lees de uitleg en bekijk de video over de compensatieberekening op onze website.

    Bekijk de video
  • Neem contact op met uw persoonlijk zaakbehandelaar. Die legt de berekening graag nog eens voor u uit.

  • Begrijpt u na de uitleg de berekening, maar bent ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.

    Meer over klacht indienen

Ik ben het niet eens met de uitslag.

U kunt dit doen:

  • Als u vindt dat de uitslag niet klopt, neem dan contact op met uw persoonlijk zaakbehandelaar.

  • Begrijpt u de uitslag, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.

    Meer over klacht indienen
  • Vindt u na de uitleg van uw persoonlijk zaakbehandelaar nog steeds dat wij een fout hebben gemaakt? Dan kunt u bezwaar maken.

    Meer over bezwaar maken

Ik ben het niet eens met de hoogte van de compensatie. Of de berekening van de compensatie.

U kunt dit doen:

  • Bent u het niet eens met hoogte van de compensatie? Of de berekening van de compensatie? Neem dan eerst contact op met uw persoonlijk zaakbehandelaar.

  • Klopt de berekening, maar vindt u dat u meer schade hebt dan het geld dat u van ons krijgt? Dan kunt u een verzoek voor aanvullende compensatie indienen bij één van de aanvullende schaderoutes.

    Meer over schaderoutes
  • Begrijpt u de berekening, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.  

    Meer over klacht indienen

Ik ben ontevreden over de noodvoorziening.

Waarom bent u ontevreden?

  • Als u vindt dat u wel voldoet aan de voorwaarden voor de noodvoorziening, neem dan contact op met ons Serviceteam.

    Contact opnemen
  • Begrijpt u de uitleg, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.

    Meer over klacht indienen
  • Vindt u na de uitleg van het Serviceteam nog steeds dat wij een fout hebben gemaakt? Dan kunt u bezwaar maken.

    Meer over bezwaar maken

De noodvoorziening is een eenmalige gift aan ouders van maximaal € 750. Het bedrag kan ook lager zijn dan € 750 en is afhankelijk van uw situatie.

Hebt u hier vragen over? Neem dan contact op met het Serviceteam.

Contact opnemen

Ik ben ontevreden over de kindregeling.

Waarom bent u ontevreden?

  • Als u vindt dat wij een onjuiste beslissing hebben genomen, neem dan contact op met ons Serviceteam.

    Contact opnemen
  • Begrijpt u de beslissing, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.

    Meer over klacht indienen
  • Vindt u na de uitleg van het Serviceteam nog steeds dat wij een fout hebben gemaakt? Dan kunt u bezwaar maken.

    Meer over bezwaar maken

De geldbedragen van de kindregeling zijn wettelijk vastgelegd. Wij moeten ons houden aan deze geldbedragen. En mogen hier niet van afwijken.

Hebt u hier vragen over, neem dan contact op met ons Serviceteam.

Contact opnemen

Ik ben ontevreden over de ex-toeslagpartnerregeling.

Waarom bent u ontevreden?

  • Als u vindt dat wij een onjuiste beslissing hebben genomen, neem dan contact op met ons Serviceteam.

    Contact opnemen
  • Begrijpt u de beslissing, maar bent u ontevreden over de manier waarop wij u geholpen hebben? Dan kunt u een klacht indienen.

    Meer over klacht indienen
  • Vindt u na de uitleg van het Serviceteam nog steeds dat wij een fout hebben gemaakt? Dan kunt u bezwaar maken.

    Meer over bezwaar maken

Het geldbedrag van de ex-toeslagpartnerregeling is wettelijk vastgelegd. Wij moeten ons houden aan dit geldbedrag. En mogen hier niet van afwijken.

Het is nog niet bekend of er een regeling komt als u meer schade hebt dan € 10.000.
 
Hebt u hier vragen over, neem dan contact op met ons Serviceteam.

Contact opnemen

Nabestaandenregeling voor overleden kinderen

Waarom bent u ontevreden?

De geldbedragen van de nabestaandenregeling voor overleden kinderen van gedupeerde ouders zijn wettelijk vastgelegd. Wij moeten ons houden aan deze geldbedragen. En mogen hier niet van afwijken.

Hebt u hier vragen over? Neem dan contact op met uw persoonlijk begeleider nabestaanden.

U kunt in bezwaar gaan

Bezwaar maken betekent dat u ons de opdracht geeft om nog een keer goed te kijken naar een beslissing die wij namen.

U kunt zelf bezwaar maken of iemand machtigen.
U kunt ook hulp krijgen van een advocaat. Deze hulp is gratis.

  • Bezwaar maken

    • U dient uw bezwaar in.

    • UHT neemt daarna contact met u op.

    • U ontvangt binnen 10 werkdagen een ontvangstbevestiging per post van UHT.

    • UHT stuurt na een maand uw bezwaardossier op.

  • Wachten

    • De wachttijd is op dit moment helaas vaak lang. We doen er alles aan om u zo snel en goed mogelijk te helpen.

    • Hebt u tijdens de wachttijd vragen? Of ervaart u problemen? U kunt altijd terecht bij ons Serviceteam via telefoonnummer 0800 - 2 358 358 (gratis) of via de chat.

  • Behandeling bezwaar

    • De bezwaarbehandelaar neemt contact op met u, uw gemachtigde of uw advocaat als wij uw bezwaar gaan behandelen.

    • U ontvangt een beschouwing op uw bezwaar integrale beoordeling. Een beschouwing is de mening van UHT over uw bezwaar.

    • Als u dat wilt, is er daarna een gesprek over uw bezwaar. Dit noemen wij het hoorgesprek. Wij horen dan graag uw kant van het verhaal.

  • Besluit van UHT

    • U ontvangt het besluit op uw bezwaar aangetekend per post en op verzoek digitaal.

    Meer informatie Maak bezwaar

Nabestaandenregeling voor overleden ouders

Waarom bent u ontevreden?

Niet gevonden wat u zocht?

We doen ons best om bij elke situatie een uitleg te geven. Staat uw situatie er niet tussen? Neem dan contact op met uw persoonlijk zaakbehandelaar of het Serviceteam op 0800 - 2 358 358 (gratis) of via de chat.

Deel deze pagina