Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Op deze pagina

Team Informatie en contact: “Wij kijken vaak net iets verder dan de lichte toets”

Team Informatie en contact Catshuisregeling beantwoordt alle vragen die ouders hebben over de Catshuisregeling. “Sommige ouders bellen ons omdat zij het niet eens zijn met de uitslag van de lichte toets. Wij luisteren naar hen en kijken opnieuw in de systemen. Het is fijn als we iemand kunnen vertellen dat hij of zij tóch € 30.000 krijgt.”

Let op!  Let op: dit bericht is van 13 juli 2017.

Ga voor de laatste informatie naar de pagina over de Catshuisregeling.

Veel vragen gaan over de brief waarin we ouders lieten weten dat we nu geen reden zien om hen € 30.000 te betalen. Ouders geven aan dat deze brief niet klopt. “Wij geven dan uitleg over de reden. En doen soms de lichte toets opnieuw,” vertelt Ans. Zij is teamleider van team Informatie en contact.

Wij luisteren en kijken net wat verder

“Soms zien we direct wat er aan de hand is. Soms moeten we wat dieper graven. Er zijn namelijk veel verschillende systemen waar informatie over toeslagen in staat. Wij zoeken in al die systemen naar aanwijzingen of de kinderopvangtoeslag onterecht is stop gezet. We kijken met Team Informatie en contact vaak net een beetje verder dan bij de lichte toets.”

“Maar ook wij kunnen niet altijd alles vinden. Of ouders hebben zelf belangrijke informatie die niet in onze systemen staat. Soms helpt deze informatie bij de lichte toets. Maar niet alle informatie valt binnen de lichte toets. Die informatie wordt dan gebruikt bij de integrale behandeling.

Ook nog een integrale behandeling

"Bij de integrale behandeling wordt het bredere uitzoekwerk gedaan. Zouden wij dat wel doen, dan kost dat enorm veel tijd en loopt de wachtrij op. Wij kunnen dus niet iedereen helpen die zich bij ons meldt. Wanneer er een bredere toets nodig is, moet de ouder echt wachten op de integrale behandeling.”

“Wij kunnen de ouder wel altijd uitleggen waarom er nog geen reden hen € 30.000 uit te betalen. En dat zij moeten wachten op de integrale behandeling. Het is natuurlijk niet zo leuk om ouders te moeten vertellen dat ze langer moeten wachten. Toch zijn de meeste gesprekken prettige gesprekken. Vaak begrijpen de ouders dat wij op dat moment niet álles kunnen uitzoeken.”

Hebt u vragen over de Catshuisregeling?

Hebt u ook vragen voor Team Informatie en contact? Meldt u dat dan bij het Serviceteam. Iemand uit het team Informatie en contact belt u dan terug. Of laat hier een terugbelverzoek achter.

Let op: Er is momenteel een lichte achterstand met terugbellen door team Informatie en contact Catshuisregeling. We zijn momenteel nieuwe mensen aan het opleiden en hopelijk zijn de achterstanden snel weggewerkt.

Verder lezen

Begin 2022 is de naam van het team dat de nazorg op de Catshuisregeling verzorgt aangepast van 'team Nazorg Catshuisregeling' in 'team Informatie en contact Catshuisregeling'. Die naam is in dit nieuwsbericht aangepast op 11 april 2022.

Categorie :

Deel deze pagina