Uw persoonlijk zaakbehandelaar
Uw persoonlijk zaakbehandelaar begeleidt u door het herstelproces: van intakegesprek tot de beschikking en betaling. Hij/zij is tijdens het traject bereikbaar voor vragen. Als het nodig is, brengt de persoonlijk zaakbehandelaar u in contact met uw gemeente voor aanvullende hulp en ondersteuning.
Alle persoonlijk zaakbehandelaars hebben een intensieve training gevolgd. Zij kunnen zich goed inleven in uw situatie en waren niet eerder betrokken bij problemen met de kinderopvangtoeslag. Ze hebben de problemen niet veroorzaakt. De persoonlijk zaakbehandelaars werken samen met andere deskundigen binnen de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT). Zo kunnen wij u het beste helpen.
Wat doet een persoonlijk zaakbehandelaar?
Een persoonlijk zaakbehandelaar begeleidt u bij de integrale beoordeling van uw zaak. Als UHT met uw integrale beoordeling begint, neemt een persoonlijk zaakbehandelaar contact met u op. Vanaf die tijd is dat uw aanspreekpunt bij UHT en niemand anders. De persoonlijk zaakbehandelaar helpt u bijvoorbeeld bij vervolgcontacten naar aanleiding van brieven die u van ons of andere overheidsinstellingen hebt gekregen. Of bij vragen over informatie die we nodig hebben. Ook geeft een persoonlijk zaakbehandelaar uitleg over berekeningen van de schade en compensatie. En over de uiteindelijke beschikking die na de integrale beoordeling wordt gemaakt.
Contact wanneer u wilt
Met uw persoonlijk zaakbehandelaar spreekt u af hoe vaak u contact wilt hebben. Uiteraard kunt u later uw keuze nog aanpassen.
Als u een andere persoonlijk zaakbehandelaar wilt
De persoonlijk zaakbehandelaar is uw aanspreekpunt in het hele herstelproces. Het is belangrijk dat u een klik hebt. Bent u ontevreden over uw persoonlijk zaakbehandelaar? Of wilt u om een andere reden wisselen van persoonlijk zaakbehandelaar? Dat kan.
Vragen over uw integrale beoordeling
Tijdens het hele proces van de integrale beoordeling, kunt u contact opnemen met uw persoonlijk zaakbehandelaar. Als u vragen hebt bijvoorbeeld. Of als u meer informatie hebt over uw situatie. Samen kijkt u hoe we u het beste kunnen helpen.
Bellen op volgorde
Ouders die zich als eerste hebben aangemeld, worden het eerst gebeld. Uw persoonlijk zaakbehandelaar belt u als u aan de beurt bent. U hoeft dus zelf niets te doen. Bekijk de planning van de hersteloperatie.
Direct hulp nodig?
Het kan zijn dat uw situatie zo ernstig is dat u dat u dringend extra hulp nodig hebt. Bel ons dan direct. Het Serviceteam gedupeerden Kinderopvangtoeslag kijkt samen met u wat we voor u kunnen doen.