Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Mediation bij bezwaar Integrale beoordeling

Het is belangrijk dat u zich gehoord en gekend voelt. En dat u begrijpt op basis van welke redenen wij tot een besluit op een bezwaarschrift tegen de integrale beoordeling komen. Dat is nu niet altijd het geval.

Soms is er een betere manier dan het behandelen van een bezwaar om antwoord te krijgen op een vraag of verzoek. Daarom zijn we gestart met mediation.  

Samen zoeken naar oplossingen

Bij mediation helpt een mediator twee partijen om samen te zoeken naar oplossingen voor uw ingediende bezwaar. Een mediator is een onafhankelijk persoon. De twee partijen zijn in dit geval u en UHT. De mediator gaat samen met u, uw advocaat en een bezwaarbehandelaar van UHT in gesprek. Tijdens een mediation is er ruimte en tijd voor uw persoonlijke verhaal. De mediator onderzoekt samen met u wat u wilt bespreken tijdens de mediation. Dit vormt de rode draad van het gesprek. Als we tot een gezamenlijke oplossing komen, dan leggen we de afspraken vast in een zogenaamde vaststellingsovereenkomst. U en UHT ondertekenen de vaststellingsovereenkomst.

Kom ik in aanmerking?

Bent u erkend gedupeerde, en heeft u een bezwaar tegen een besluit op de integrale beoordeling ingediend en wordt u bijgestaan door een advocaat? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor mediation. Uw advocaat kan u meer informatie geven over mediation.

Mediation: samen zoeken naar oplossingen

Uitgeschreven tekst

Wanneer komt u in aanmerking voor mediation:

U bent erkend gedupeerde van de problemen met de kinderopvangtoeslag.

U wordt bijgestaan door een advocaat.

U heeft een bezwaar ingediend tegen een besluit op de integrale beoordeling.

U heeft nog niet eerder een mediation traject gedaan.

U bent het niet eens met een besluit van UHT op uw integrale beoordeling.

U dient een bezwaar in.

  1. UHT of uw advocaat belt u of u interesse hebt in mediation. Interesse > mediation of: Geen interesse > normale bezwaarbehandeling
  2. U vult samen met uw advocaat uw gegevens in en geeft toestemming voor mediation.
  3. U ontvangt uw bezwaardossier en u kiest een mediator.
  4. De mediator belt u en maakt een afspraak voor een eerste gesprek en een bijeenkomst.
  5. De mediator belt u voor een eerste gesprek.
  6. U gaat met een medewerker van UHT, uw advocaat en de mediator in gesprek.
  7. Samen zoeken we naar oplossingen. Dit kan in 1 of meer gesprekken.

Als we samen tot een oplossing komen, leggen we de afspraken vast in een vaststellingsovereenkomst (VSO).

Als we niet samen tot een oplossing komen stopt de mediation en volgt de normale bezwaarbehandeling.

Deel deze pagina

Op deze pagina