Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de filters Ga direct naar de footer

Ga met UHT in gesprek over uw bezwaar!

Bij de behandeling van bezwaar en beroep wil UHT ouders zo snel mogelijk duidelijkheid geven. Wij kunnen u nu sneller helpen. Ga met ons in gesprek.

Wat heeft u als ouder nodig?

Ouders die bezwaar of beroep hebben ingediend moeten vaak lang wachten op de afhandeling van hun bezwaar. In reactie op het advies van commissie Van Dam heeft UHT nu nieuwe mogelijkheden om ouders sneller te helpen.

Dit zijn de stappen die we nemen:

  • We bellen graag zo snel mogelijk nadat het bezwaar is ingediend, om te kijken wat u nodig hebt.
  • Wij voeren een hoorgesprek samen met u en/of uw gemachtigde. Dan beantwoorden we al uw vragen.
  • U beslist zelf mee over de inhoud. Zo voorkomt u een lange bezwaarprocedure. Een vaststellingsovereenkomst voorkomt deze langdurige juridische procedures.
  • U kunt ook uw bezwaar oplossen door mediation. Dan nemen we ook meteen eventuele aanvullende schade mee.
  • En als u dat wil, behandelen we het bezwaar inhoudelijk, met of zonder de onafhankelijke Bezwaarschriftenadviescommissie.
  • Bij een beroepsprocedure geldt dat of voor, tijdens of na de zitting bij de rechter er voordat er uitspraak is, tot een vergelijk gekomen kan worden.

De ouder centraal

Door passend te werken streeft UHT ernaar dat ouders zich gezien, begrepen en geholpen voelen. We gaan graag met ouder en\of gemachtigde in gesprek, om de ouder zo snel mogelijk een passende oplossing te bieden. 

Deel deze pagina