Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de filters Ga direct naar de footer

Planning

Wij versturen brieven vanaf november 2025. U hoeft zelf niets te doen. Als u recht hebt op herstel van de rente, dan ontvangt u vanzelf een brief.

Uitbetaling

Als u recht hebt op herstel van de rente, dan ontvangt u het geld automatisch op uw rekening. We gebruiken hiervoor het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Het kan zijn dat wij geen rekeningnummer meer van u hebben. Wilt u controleren of wij het juiste rekeningnummer van u hebben? Dat kan via Mijn Belastingdienst. U hebt hier uw DigiD voor nodig.

Oneens met uw nieuwe compensatieberekening?

Het kan zijn dat u het niet eens bent met uw nieuwe compensatieberekening. In dat geval kunt u eerst contact opnemen met het Serviceteam. Zij kunnen u vaak meteen verder helpen. Als er iets aangepast moet worden, ontvangt u een nieuwe berekening.

Komen we er samen niet uit? U kunt bezwaar maken. U kunt alleen bezwaar maken op het aangepaste deel van de compensatieberekening. Geef duidelijk aan welk aangepast deel van de berekening volgens u niet klopt, zodat we uw bezwaar inhoudelijk kunnen behandelen. Uw advocaat kan ook helpen met het indienen van een bezwaar.

U hebt 16 weken de tijd om bezwaar in te dienen, vanaf de datum waarop u de brief (beschikking) over herstel van de rente hebt ontvangen.

Meer informatie nodig?

Hebt u vragen over herstel van de rente of de berekening daarvan? Neem dan contact op met het Serviceteam. Of gebruik de chatfunctie op de website.

Deel deze pagina