Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Klacht indienen

Als u ontevreden bent over de manier waarop wij uw zaak behandelen, neem dan contact met ons op. Dan kijken wij wat we daaraan kunnen doen. Wij proberen er zo goed mogelijk met u uit te komen. Hieronder leest u hoe u een klacht kunt indienen.

Stap 1. Meld uw klacht bij UHT

Dit kan op de volgende manieren:

Telefonisch

Bel het Serviceteam Herstel Toeslagen.

Via een brief

U kunt ook zelf een brief schrijven. Zet in uw brief de volgende punten:

  • uw naam
  • uw adres
  • uw telefoonnummer
  • de datum waarop u de klacht verstuurt
  • uw klacht: vertel zo duidelijk mogelijk wát er misging, wanneer dat gebeurde en met wie u hebt gesproken. Het is niet erg als u de naam niet meer weet. Hebt u documenten die uw klacht onderbouwen? Maak daar dan kopieën van en stuur die mee. Stuur géén originele documenten mee, want u krijgt ze niet terug.

U stuurt uw brief naar:
Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen
klacht hzk-regeling
de directeur
Postbus 4550
6401 JC Heerlen

Stap 2. Een klachtbehandelaar neemt contact met u op

Nadat wij uw klacht hebben ontvangen neemt de klachtbehandelaar contact met u op. Als u wilt kunt u uw klacht nog extra toelichten.

De klachtbehandelaar houdt u op de hoogte van de afhandeling van uw klacht.

Stap 3. UHT behandelt uw klacht

Als u en de klachtbehandelaar er samen uitkomen, dan wordt de klacht ‘informeel’ afgehandeld. Dat betekent dat de klachtbehandelaar u belt en dat u een bericht krijgt met de afspraken die u samen hebt gemaakt. Bent u het er toch niet mee eens, dan kunt u hier altijd op reageren.

Bent u niet tevreden over de informele afhandeling? Of wilt u niet dat wij uw klacht op deze manier afhandelen? Dan behandelen wij uw klacht 'formeel'. U krijgt dan een brief waarin staat wat de volgende stappen zijn bij de behandeling van uw klacht. Daarbij mag u natuurlijk ook zelf informatie geven en zeggen wat u ervan vindt.

Als uw klacht is afgehandeld dan kunt u daarvan een bevestiging krijgen via e-mail.

Ter informatie!  U kunt ook elders terecht

Als u dat wilt, kunt u met uw klacht ook naar andere organisaties. Bijvoorbeeld de nationale ombudsman, de staatssecretaris van Financiën of de minister van Financiën.